Jul i Stavanger.

Jeg elsker å pynte til jul hjemme i leiligheten i Stavanger. Jeg har julepynt som jeg har arvet og ellers litt som jeg har kjøpt i litt nyere tider. Smaken er noe forandret nå, men jeg vil ikke kjøpe nytt eller bytte den helt ut før jeg har fått meg mitt eget hjem. And start from Scratch!

--------------------------------------------------------------------

Denne hvite hylla er jeg litt stolt av, den kjøpte jeg på en gjenbruksbutikk, da var den av lakkert furu.
Jeg hadde ett prosjekt i fjor sommer hvor jeg pusset, og malte og freshet den opp med nye knotter. Og perlemors shine over hvitmalingen. Denne står akkuratt nå trygt på en stoooor Amerika koffert fra begynnelsen av 1900 tallet i gangen min i Stavanger. Hvor jeg også oppbevarer julepynten min.


 Skjer kanskje litt mye på kjøkkenhylla?? Bokser fra Ting som jeg har samlet i årenes løp, setter farge på kjøkkenet.


 Et nytt familie klenodium. Min kjære far laget dette nissehuset til meg i fjor. Og jeg prøver å fylle det med litt hjemmelagde og litt kjøpte nisser.. Mulig det blir hvitt en gang... vi får se;)


Juletreet gikk for pynt i matte og blanke farger i år i forskjellige blå toner og noen hvite innslag.


 

Litt av utvalget..


 Julegrisene mine fra SiA design sitter alltid på den lille kjøkken kanten.


     Her er de som tar plass i sofa kroken.



Som den store Disney entusiasten jeg er, har jeg også noen eksklusive Disney Julekuler i samlingen. De er håndmalte i porselen. Og er ganske tonge, for tonge til å ha på ett falskt tre, så de ligger egentlig bare og venter... til en vakker dag...



Koselig på skjenken!¨

--------------------------------------------------------------------

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar