Student mat...

 Kan vel ikke si at jeg har noen nau... så lenge innkjøpene er smarte,og sunne så får jeg en del ut av handle turen... og alltid restemat enten til en god lunsj på skolen eller til middag når jeg kommer hjem.
Og jeg fikk endelig testet ut silikonformene mine som jeg kjøpte på M&M factory i New York!

Kylling lår fra prior på tilbud.. ta ut så mange du ønsker og frys resten.
Tilbehør med oncle bens boil in bag ris fullkorn og litt sweet and sour + grønt.

Laget til helgen, skulle lage sjokolade kake, men fant ut at jeg hadde glemt noe vesentlig..
Kakeform!!

Her kjøpte jeg en pakke med kylling kjøttdeig, billig og godt en pakke med 300gr kjøttdeig til 15 kr på Rema 1000. Jeg lagde mine egne karbonader, m. hvitløk og chilli.
Hadde dem på grovt brød med bacon,tomat, stekt sopp og avocado.

 Couscous salat en favoritt, jeg liker å ha i tomater, forskjellig farge paprika, agurk, fetaost,
ingefær, selleri, chilli, hvitløk, koriander og lime juice.

 Alltid se etter salma laks på tilbud på din lokale dagligvare butikk.
De går ofte til under halv pris på dagen før siste forbruksdag!
Her kan man gjøre ett kupp!

  Ris salat med taco kjøtt boller av kylling kjøttdeig.
Til ris salat koker jeg opp fullkornsris, tilsetter koriander, gulrot, paprika
chilli, selleri og chasew nøtter. Kanskje også litt olje. Utrolig godt passer til det meste.


Rema 1000 har komt med en ny fiske serie, der de har fire, ferske, flotte stykker av laksefilet 40 kr. Japp du hørte riktig, for en person er det mat for 2 dager. Prøv å gjøre kupp på grønsakshandlere som de har mye av i Oslo, her kan man få en pose med flotte paprika til 15 kr.
Ett nett med avocado m. ca 9 stk til 35 kr. De har også masse friske urter og frukt å grønt som ikke er lett å få tak i noen andre steder. Her har jeg forresten krydret laksen med ''traktørens fiske krydder'', dyrere enn andre krydder, men nydelig. Hogget opp litt grønt som jeg woket på steke panna.

Spinat salat med cherry tomater, soltørka, tomat,oliven, fetaost og svine strimler.
Krydre svine kjøttet, for det er ikke så veldig godt, men veldig protein rikt!!
400gr strimlet svinekjøtt finner man på rimi til 17 kr!! 


Så det var mine små midaggstips og hva jeg fikk ut av midagg og lunsj i uken som var. Samtidig som jeg forsatt har noe igjen på ''lager''


Bon appetitt!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar